Morgonlista

När går du upp?

- Väldigt olika! Ska jag till skolan så mellan 7.00-7.30. Måste alltid ha lång tid på mig på morgonen så stiger upp minst en timme innan jag ska åka till skolan eller jobbet. Fixar inte att stressa på morgonen, då förstörs hela min dag. 

 

Vad är det första du gör varje morgon?

– Kissar, tvättar av ansiktet, tar på morgonrock, tar kaffe och gör frukost. Alltid i den ordningen. 

 

 

Hur lång tid spenderar du i badrummet varje morgon?

– Hmm.. kanske 10-15 minuter? Göra i ordning mig brukar oftast gå fort då jag inte lägger ner någon energi på smink haha. 

 

Är frukost viktigt?

– Alltså JA. Överlever inte dagen utan frukost. Oavsett om jag skulle kunna sova en halvtimme längre varje morgon om jag hoppade frukosten så stiger jag alltid upp och fixar frulle. Kan stå klockan 5 på morgonen och koka gröt. Får jag inte min frukost blir jag illamående och grinig. 

 

Är du morgontrött?

– Jag har jättelätt för att stiga upp ur sängen, är uppe 10 sekunder efter larmet ringt och skulle aldrig få för mig att snooza. Men sen efter en stund blir jag dödstrött och håller nästan på att somna när jag gör mig i ordning. Så det är relativt antar jag. 

 

Vad har du för alarm?

– Jag har en sån här, som gradvis ökar ljuset för att man ska vakna naturligt och den har något inbyggt alarm som bara piper högt och irriterande irriterande. Men det är bra för är jäkligt snabb på att stänga av det. 

 

Hur ser en perfekt morgon ut?

– Vaknar utvilad ihop med Pontus, vi ligger kvar i sängen en stund och myser innan vi stiger upp och går och handlar till att göra en riktig pangfrukost. Sen går vi hem och äter frallor och dricker juice, kollar på en bra serie i soffan och bara myser. (Exakt detta gjorde vi i lördags)

 

Vad är det bästa med morgonen?

– När jag sitter vid köksbordet, äter frukost, dricker kaffe och läser Harry Potter och bara laddar upp inför dagen. Eller när jag sitter på tåget påväg till skolan med P3 Spel i hörlurarna. 

Hur går du helst klädd på morgonen?

– Morgonrock/pyjamas all the way. På vardagarna byter jag inte om till vanliga kläder förrän precis innan jag ska gå. På helgen kan jag gå i pyjamas hela dagarna hehe. Skulle aldrig få för mig att gå i jeans hemma. 

Vardagliga ting | |
#1 - - Emelie Karlsson:

Oooh snygg mugg!!! Tyckte inte alls om den första filmen (tror den 2an kan bli bättre! om den liknar Logan) så ännu snyggare att den är från serietidninganra och inte filmen haha!

#2 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

HAHA, samma här vad gäller byta om till vanliga kläder. Max en kvart innan jag låser dörren tar jag på mig kläderna >.<

#3 - - corneliaeriksson.blogg.se:

Mysig lista! Och håller 100% med om det där med kläderna!

Upp