Tvätt- och städdag

Söndagar är ju generellt vår tvätt- och städdag. Vi tjuvstartade redan igår i och för sig, skönt att ha lite gjort iallafall. Jag har fått lite dille på att minimera kemikalier i vår vardag (går inte jättebra), och har inbillat mig att Garants städgrejer är hälsosammare än övriga märken. Nu vet jag inte om det är så egentligen, men är nöjd med märket överlag. Det blir rent och fräscht vilket är huvudsaken hehe. De är miljömärkta och godkända av astma- och allergiförbundet vilket är ett plus enligt mig. 
 
 
 
Använder Neutrals tvättmedel för det ska vara bra mot huden, med tanke på att både jag och sambon har känslig hy. Dock är det ju lite kontraproduktivt att då använda sköljmedel.. Med tanke på hur giftigt det är egentligen. Men jag vill verkligen att kläderna ska bli mjuka och lukta gott, men försöker fasa ut sköljmedel mer och mer. Dock kan jag ibland droppa lite sköljmedel på en bomullstuss och dammsuga upp den, så sprids det supergod doft i lägenheten när man dammsuger. 
Tips, Vardagliga ting | |
#1 - - Emelie:

Skönt att få det rent och fint! :)

Upp