Get to know me

  • Jag har superlätt för att bli besatt av olika saker, oftast historiska händelser eller olösta brott. Hamnar i perioder då hela min värld kretsar kring en sak och det enda jag gör är att prata om det och att läsa på om just det. Exempel på saker jag varit besatt av är Titanic-katastrofen, Columbine High-massakern, Madeleine McCann, Alvar Larsson-fallet osv osv. Folk i min närhet brukar bli måttligt irriterade då jag endast pratar om mina teorier kring olösta brott och så vidare haha.
 
  • Något av det tråkigaste jag vet är att shoppa kläder och skor. Min garderob består av 60 % ärvda kläder jag fått av min syster och 40 % av kläder jag köpt för typ 4-5 år sen.. Försöker tvinga mig själv att köpa lite nytt minst en gång om året iallafall. Skor köper jag först när mina gamla skor bokstavligt talat är så sönder att de trillar isär haha.
 
  • Jag tycker inte om att kolla på film, tycker det är så långtråkigt och tappar koncentrationen efter ca 30 minuter. Ser i princip bara filmer som jag redan sett 10 gånger innan. Dock kan jag ligga och se klart en hel säsong av en serie på en dag, utan att tappa koncentrationen, vet inte riktigt hur den logiken går ihop.
 
  • En av mina stora drömmar just nu är att när vi flyttat till hus så vill jag skaffa en hund som jag sedan ska utbilda till terpihund och ha med i mitt arbete som behandlingspedagog. Vill ha en arbetsvillig brukshund som går att träna spår och agility med dessutom. Drömmer även om att i framtiden kunna ha egna hästar, vilket jag drömt om sen jag var typ 5 år. Helst en fin fjording, en gammal travare och en envis tjock shettis. 
 
 
Vardagliga ting | |
#1 - - FrökenTV, bloggen om tv och film:

vilket bra inlägg :D

Upp