Introvert

Efter bara två heldagar i skolan är jag helt slutkörd. Inte lätt att var introvert alltså. Jag älskar att plugga då jag älskar att lära mig saker och trivs med att plugga, men hela den sociala biten som skolan medför gör mig helt jäkla utmattad. Sociala ingrupperingar och samma beteende hos vissa som när man gick på högstadiet tar massa energi från min HSP-hjärna.  När jag jobbar är det en helt annan trötthet, klart jag blir trött men inte den här psykiska utmattningen, tror det beror på att jobbet ger mig energi medan skolan bara suger energi från mig. 
 
Så igår när jag kom hem stängde jag in mig i sovrummet med nerdragna rullgardiner, kröp ner under täcket och kollade på en dokumentär med hörlurar i öronen. Precis vad jag behövde. Idag är jag dessutom ledig och har varit ute på en långpromenad och sitter nu och dricker te och spelar Horizon Zero Dawn. 
 
 
 
 
 
 
Vardagliga ting | |
Upp