3 april

Idag är jag hemma och pluggar. Försöker lägga upp någon sorts struktur inför essä-skrivningen, den ska in om 2 veckor så har ett tag på mig. Men vill inte sitta kvällen innan och hetsskriva. Men tyvärr är instruktionerna så himla oklara så fattar noll om vad essän ens ska handla om.. Yay. 
 
Anyways, min dag har hittills bestått av att äta (gjorde min fantastiska linssoppa till lunch, så gott och helt vego!) och lyssna på My favorite murder, bästa podden ever. Det senaste avsnittet jag lyssnade på diskuterade de vilket mord som fick dem att bli intresserade av true crime, vilket fick mig att tänka efter, vad som startade mitt intresse för mord och mördare. Det första jag kommer på är mordet på Engla Höglund 2008, hon var bara två år yngre än mig och jag kommer ihåg hur jag följde mordet i alla tidningar och på nyheterna på tv. Efter det har jag läst om de flesta mord känns det som, ett konstigt intresse jag vet men men. Just nu är mina största "obsessions" Alvar Larsson som försvann 1967 och mordet på JonBenét Ramsey 1996. 
 
Aja, nu väntar jag på att sambon ska komma hem senare och vi ska sticka och träna. Sen blir det veckohandling, vi sköt upp det till idag vilket vi ångrar idag haha. Hoppas ni får en fin vecka ♥
 
 
 
 
Vardagliga ting | |
Upp