Hälsotips

Ät färgglad mat
Jag har lite som ett "ledord" att försöka äta mycket färgglad mat, med det menar jag mycket färgglada grönsaker och smoothies exempelvis. Sötpotatis, morötter, rödbetor, frukt och bär och annat färgglatt ingår dagligen i min mat. Sen självklart är ju en stor godispåse innehållandes färgglada godisar från hemmakväll inte helt fel någon gång ibland hehe. 
 
 
 
Omge dig med människor som får dig att må bra. 
Att bara umgås med människor som får en att må bra tror jag är något av det viktigaste för att må bra. Umgås med människor som får dig att skratta och som inte utsöndrar negativ energi. Bilden nedanför är fårn i somras när jag hade middag hemma med mina två bästa vänner. Vi drack vin, spelade sällskapsspel och skrattade så vi grät. 
 
 
Hitta en träningsform som passar dig. 
Kroppen och psyket mår bra av att röra på sig, så är det bara. Men att tvinga sig ut och springa trots att man egentligen hatar att jogga tror inte jag gör kroppen gott. Utan hitta en träningsform som är rolig! För mig är det styrketräning, ridning och zumba. Hur mycket jag än vill vara en sån där som springer milen under 1 timme så kommer det aldrig bli jag, för springa är något av det tråkigaste jag vet. Först när jag upptäckte styrketräningen så har jag börjat tycka det är kul att träna. 
 
 
 
Gör saker som får dig att må bra. 
Att unna sig saker som får en att må bra är så viktigt! För mig innebär det att gå en promenad med en bra podcast i lurarna, köpa en ny bok eller att dricka te och äta choklad och kolla på en bra dokumentär på netflix. 
 
 
 
 
Träning & hälsa | |
#1 - - FrökenTV, bloggen om tv och film:

men mums - laxen

#2 - - Dixi Wonderland:

Maten ser amazing ut :D

Upp