Falleri Fallera Falleralla

Nu mera får jag vänta i Växjö i två timmar efter jag slutat skolan pga det tåget jag brukar ta har tagits bort. Så därför tyckte jag så pass synd om mig själv att jag gick och köpte den nya (och sista) boken i Hammarbyserien. Så mysigt att sitta i soffan i pyjamas, dricka te och läsa en spännande deckare.
 
Vill ni ha tips så otroligt bra deckare så rekommenderar jag Hammarbyserien av Carin Gerhardsen, Katarina Wennstams deckare som kretser kring målsägarbiträdet Shirin Sundin och polisen Charlotta Lugn. Wennstam lyckas väva in genus, klass och politik på ett sånt bra sätt i sina böcker. Samt så rekommenderar jag Gillian Flynns böcker, hon är otroligt talangfull och jag sträckläste hennes bok Mörka Platser, läste ut den på mindre än 10 timmar.
 
 
Tips | |
#1 - - Lis Mari:

Jag är inte så förtjust i just deckare, men läsning i soffan är ju himla mysigt!

Sv: vi är tvärtom! Äter nästan bara veganskt och vegetariskt, men rött kött nästan aldrig. Nästa vecka börjar nya kostschemat dock, så då blir det nötfärs ibland :)

Upp